Pagina's

maandag, november 10, 2014

Bij verkopen draait het om NAAM

Bij verkopen draait het om NAAM, of naamsbekendheid.
Geen naam of nauwelijks bekendheid levert minder euro's op.
Pa Jellema's duiven staan relatief gezien erg goedkoop geprijst tot op heden.
Azie moet je naam vooral kennen, anders valt de opbrengst misschien tegen.

Namen echoen ook erg lang na.
Vreemd genoeg trouwens.
Misschien nog wel meer in de fondwereld dan elders.
Er staan duiven te koop van lui die goed speelden en nu gewone fondspelers zijn.
Hun duiven evenwel brengen goed geld op terwijl de huidige prestaties al jaren middelmatig zijn.

Vreemd toch hoe makkelijk men geld over heeft voor kleinkinderen van duiven die in een competitie van jaren geleden goed meekonden. Papieren tijgers... en men houdt het gewoon in stand.

Al wel eens gerealiseer dat er uit 1 duif met gemak 12 jongen kunnen worden gekweekt op jaarbasis. Als al die jongen 1 jaar ook elk 12 jongen voortbrengen, heb je in het 2e jaar dus 144 kleinkinderen MINSTENS van die ene goeie. In het derde jaar weer een veelvoud enz.
En als je dan 1 van die 144 of van die zovelen koopt voor honderden euro's, welke kans loop je dan dat het een goeie is? Vele loterijen hebben een grotere winkans!!
Maar die NAAM hè... die NAAM.

Wordt wijzer!!