dinsdag, maart 07, 2017

Versnellen


Het vliegseizoen komt nu snel dichterbij. Voorjaarsvergaderingen, vaccineren, hoklijsten, kweek afwikkelen en vooruitkijken naar een eerste opleer. Ik ben er zelf nog niet. Duiven komen toch echt op de laatste plaats in de combi met gezin en werk. Zonder hulp is het voor duivenmannen met werk en jonge gezinnen en tour de force. Fijn vind ik dat ik niet al begin april met duiven hoef te knallen. Goed gezond en gewoon meedoen is dan voldoende.

 

De eerste jongen zijn uit. Ari begint aan de 3e keer drijven. Alle anderen voeden straks op, broeden over of zoiets. Beetje van alle rangen en standen wat in huis hebben. De duivinnen hebben de grootste of strengste selectie te gaan. Slechts 4-5 oude duivinnen die zelfs nog niet perse van ‘t allerbeste zijn vind ik. De rest jaarlingen waar ik bij enkelen nu en dan nog flink kan twijfelen. Ik denk dat het komt doordat in de afstamming al generaties lang de duivinnen niet echt zijn gespeeld èn natuurlijk dat ik de cirkel daar wellicht niet 100% rond heb (bij de doffers beter). So be it. Ik wil de duivinnen spelen en selecteren om z.s.m. het hok op te bouwen en daar hebben we nu eenmaal ook topduivinnen bij nodig.

 

Afhankelijk van het tijdverbruik zou ik zelf ook stoppen met duivinnen te spelen maar in 2017 in elk geval nog wel!

Vnml Dagfond en 1- 2 marathons voor de dames. Doffers vergelijkbaar. Daar zitten net wat meer beloftes tussen is m’n idee. Misschien heb ik het mis maar dat gaan we zien. Wel 2 ‘kneuzen’. 1 die gebutst en genaaid is geweest en 1 die vorig jaar een goed excuus had maar of dat excuus dit jaar nog doorijlen zal weet ik niet.