maandag, november 04, 2019

TRAMPOLINE ONTDEKT & bad = noodzakelijk

In de achterliggende periode hebben de duiven de trampoline ontdekt!
Nadat ik deze enige weken geleden heb afgedekt met een afdekzeil ('s winters moet ie wat mij betreft afgedekt blijven), stond er direct al een flinke plas water op na al die regen.
Tussen de buien uitgelaten en als snel was er 1 die doorhad dat je daar in wassen kon!

Gisteren en zaterdag ook weer.
Een joekel van een plas (1,5 m bij 1,5 zo ongeveer) met een goede laag water.
Een feest!

Ik ben er van overtuigd dat we niet zonder kunnen, ik bedoel, onze duiven.
Ze gaan niet voor niets zo graag. Het maakt ze schoon en zorgt bij ingroei van nieuwe veren voor een wat wekere huid waardoor dat allemaal makkelijker gaat.

Nog enkele waar het goed aan te zien is dat ze ruien. De rest eigenlijk maar weinig meer. Nog staart en vliegpennen, en beperkt wat kleiner spul.
Ik maak nu het ruivoer op om over te gaan op rust. Ik geloof daar sterk in: periode inlassen van opschonen etc. Toch iets van de natuur als het ware. Ik zag dat Koopman stellig gelooft in stukjes winterpeen. Als zo'n kampioen daar zo sterk fan van is, ben ik toch wel nieuwsgierig naar de meerwaarde. Ik dacht nou niet perse aan wortelen als winterkost voor onze duiven, u wel?
Ik zou eerder een koop in stukjes aanbieden of ander eetbaar groen. Maar in afweging 'moete, nut en noodzaak' weet ik het zo niet met al dat groen. Heb je een moestuin en geef je een krop sla, een kool of wat ook, lijkt me dat top (deed ik vroeg ook met regelmaat). Heb je dat niet wordt het al lastiger. Hoewel een kool voor nog geen euro ook niet echt een reden is om het niet te doen.
Noodzaak?
Dat geldt wel voor het bad!