vrijdag, april 27, 2012

't weer en zondagspel

Een duivenmelker is over het algemeen bovengemiddeld gefocused op het weer en het weerbericht. Ik althans wel. Zo check ik diverse malen het weerbericht, zeker naarmate het weekend nadert. Voor morgen is het erg ongwis of ze er wel uit zullen kunnen.
N-Frankrijk, Belgie en NL voorspellen eigenlijk een matgrijze dag met geregeld regen.

Ik besluit niet mee te doen.
Zondag zijn de kansen dat ze los zullen gaan groter.

Zondags speel ik echter niet mee voor punten.
Natuurlijk leveren de duiven hun prestatie op zondag.
Zonder twijfel doe ik m’n best de dieren net zo te ontvangen als op welke andere dag ook.
De zondag zetten we als gezin graag apart voor rust, kerkgang en elkaar. Niks star of krampachtig maar voor mij prima dat het niet ‘hoeft’ om ook perse op zondag aan 't competitiespel mee te hoeven doen.