woensdag, januari 30, 2013

Nieuwe kansen

Heb je dat ook?
Je droomt er (minstens een beetje) van dat de jongen die uit een koppel gaan voortkomen ook gaan brengen wat je verlangt. De wens is de vader van de gedachte en als je je ogen even dichtdoet dan zie je die jongen al in kampioensstijl naar huis komen.
Ik heb dat altijd wel hoor (minstens een beetje).

Dat nieuwe leven geeft hoop, en hoop doet leven.
Het is een mooie tijd van het jaar met al dat nieuwe leven dat ontstaat!
Wat een geschenk!!

Wat ik erg leuk vind om te zien is dat onze duiven nog net als vogels in de natuur de eierschalen wegdoen, liefst zo ver mogelijk van het eigen nest.
Onze kinderen komen elke keer weer met nieuwe (halve) eierdopjes aanzetten als ze die weer vinden, onder de openstaande ramen. Ik leg dat uit dat er weer kleine duifjes zijn en die gaan we dan meestal even bekijken uiteraard. Leuk om de kids uit te leggen hoe dat dan eigenlijk kan, zo'n klein duifje uit een eitje en hoe snel zo'n jong dan groeit. In enkele dagen tijd van onherkenbaar als duif, blauwe dopjes waar de ogen gaan komen en zo van een onooglijk, stekelig ding uitgroeit tot een hele duif!

Nou voor mij staat het ook daardoor vast dat er niet zoiets was als een oerknal, hier zit meer achter! "Er was eerst niets en toen ontplofte dat nog ook, een soort oerknal", laat me niet lachen. Dit is geschapen!