dinsdag, januari 29, 2013

Gister & meer

Gisteren werd er gebadderd dat het een lieve lust was.
Precies zoals ik al dacht... na zo'n tijd binnen voelen ze zich ook viezig en een bad is dan een uitkomst!

M'n voornemen om ze op broeden te enten ga ik niet waar kunnen maken.
de hele week druk, ook 's avonds dus het kan op z'n vroegst komende week.
'k geloof dat ik het dan maar anders op ga lossen... ik doe er wel verslag van tzt.

Gisteren ook nog kweekvoer gehaald, beter mee verlegen dan om verlegen vanaf komende week zal het grote verbuik een feit zijn. Ik vergat nog grit mee te pakken, van het weekend dan maar.

Ik heb besloten de vliegers niet nog eens op eitjes te laten komen na dit nestje. Er is wel vraag naar van diverse kanten maar 'k doe het niet. Vliegende start. Doffers met 2 jongen aan de krop op vrijers voeten en zo op naar de eerste vluchten. Waarom 2? Waarom niet? Er is dan nagenoeg volle bak, alles maar dan ook echt alles is voorhanden... laat ze maar laten zien uit welk hout ze zijn gesneden. Kan een doffer het niet aan, kost 't 'm te veel, is dat een indicatie dat meneer niet (meer) op het hok thuis hoort...