dinsdag, januari 08, 2013

Heb je dat gezien?

Op Pipa zag ik dat een zekere De Cock een totale verkoping heeft... 319 duiven!
Dan zitten daar niet bij de jongen van 2012 en laten 2011 maar al wel enkele jongen 2013.
Pfff wat een verkoop. Wat een handel.

Ik geloof dat de goedkoopste op mijn portemonnee nog een te grote aanslag zou doen, laat staan die dure duiven. De man heeft enorm geinvesteerd de laatste jaren en ook echt wel prachtprestaties weggezet. Voor mij een toonbeeld van 'over the top' hoor. Handel is het zeker!
Ik hoop maar dat die man z'n beoogde winst weet te pakken.

Huize Laban wacht de eierleg af.
Goede hoop dat het de komende dagen volgens planning gaat gebeuren.
De meerderjarige doffers mogen hun duivin nog een 2e keer achter de broek zitten voor een extra legsel aangezien het 1e onder voedsters zal gaan. Zo heb ik een grotere opbrengst op het oog. Een duiven-productie faciliteit is het daarmee nog niet op m'n hok maar ik pak het beste mee, binnen m'n mogelijkheden.

Heb je dat stuk gelezen over afstandgeschikheid van Van Zon.
Ik sprak er met hem over omdat ikzelf overtuigd ben van het feit dat met veel MF duiven een enkele keer wordt gepiekt op de dagfond. Melkers noemen het dan al snel een dagfondduif maar is het daarmee echt zomaar niet hoor! Vroeger gebruikten we de uitdrukking "je rijdt er ze de rug mee op" waarmee we bedoelden dat wanneer je duiven speelt op te zware wedstrijden, deze dieren hun prestatiewaarde verliezen.

Speel duiven die het kunnen, goed gebracht en gemotiveerd. Zulke zie je in het snuitje van de uitslag, meermaals!