zondag, januari 19, 2014

Schouw

De verlegde eitjes zijn bekeken.
1 koppel eitjes is onbezet. Van een jaarling doffer x het Jongeduivenkampioentje van 2010.
Jammer maar ik ben uiterst tevreden dat alles goed gevuld is op dat ene koppel na.

Het koppel wat eerst elkaar niet zo leuk vond heb ik bij de voedsters gezet en prompt deze week zijn ook zij een nest begonnen! Het is eigenlijk wel een erg leuk koppel. Doffer uit Oded en de duivin is een snelle met nog een 1e in het achterliggende seizoen en haar broer staat al op 2 eerste prijzen! Ik laat ze maar even en wat mij betreft probeer ik het koppel nog bij de weduwnaars te zetten later.

18 verlegde eitjes voorlopig dus goed in orde!

De oude duiven gingen zojuist lekker in bad.
Ze staan er goed op; ik hoop dat de 2e leg ook vlot gaat en bevruchte eitjes oplevert.