vrijdag, januari 17, 2014

Zwarte wonder en bekende merken in de duivensport !!

Het Zwarte Wonder van dhr de Boer staat te koop op Pipa onder super performers.
Een duif die 2x een 1e nationaal vloog. De 2e keer nadat ze - ik geloof - 1 jaar niet had gevlogen maar alleen maar gekweekt heeft.
Zeldzaam zoiets.

Maar wat blijkt.
Geen klinkende namen...
Geen bekend merk.
Dus wordt er lang zoveel niet op geboden door de duivenhandelaren.

Dat is toch absurd?

Kwam ze uit bak 17 dan was ze veel meer waard.
Kwam ze bij Heremans vandaan ook zo.
Nu komt ze bij een 'onbekende' goede melker vandaan en de marktwaarde is maar een fractie
Wat zijn we toch raar bezig!

Pipa en de andere handelaren weten heel goed dat "het merk" nog voornamer is dan de prestaties.
De meest succesvolle handelaren spelen daar handig op in (en waarom ook niet)!?
Ook dat is onderdeel van de duivensport maar niet van onze (mijn) hobby...


De eerste heeft alweer het 2e legsel in de broedpan; de eierschijter uiteraard.
vrijdagavond 27 dec gekoppeld en 17 januari heb ik er 4 eitjes van.
In 3 weken tijd 4 eitjes en hopelijk ook 4 jongen.
Dit 2e legsel mogen ze zelf uitbroeden
De andere koppels zullen ook wel snel volgen zoals het zich nu laat aanzien.

Het jaarling duivinnentje uit Oded is toch gaan broeden.
Zover was dat het enige eigenaardige tot nu toe.

Gisteren ontving ik nog 2 ringen van CLUB MED
De Midfondclub in onze afdeling waar men een kweker/speler competitie mee organiseerd.
Als het me lukt gaan die ringentjes om bij 2 jongen van Oded. Het wordt nog puzzelen of ik dat wel haal.