donderdag, januari 16, 2014

Wat een natte boel toch weer

Het is ook altijd wat.
Nu is het geen winter, dan is het dus nat. Het is Nederland en dan heb je dit soort weer nu eenmaal.

Vocht is hetgeen waar ik de meeste hekel aan heb.
Droge hokken is nu eenmaal beter.
Vocht blijft de echte formekiller. De kou is dat zeker niet.

Mijn late fondduifjes blijken 3 doffers en 1 duivin te zijn.
Daar is mee te leven. Ik ga ze in maart proberen samen te zetten.
Misschien lukt het; ze zijn gezond maar nog erg jong (okt).

Gisteren dacht ik een muisje te zien in het hok.
Valletjes gezet maar (nog) geen resultaat.
Dit moet perse niet zeg... ik ga er vanalles aan doen om ze buiten te houden.
Juist met nat weer trekken die beestjes naar binnen.
Een duivenhok is natuurlijk een walhalla voor die dieren.
Wat mij betreft wordt het een hel voor deze kleine knagers.
valletjes, vergif... exit met die krengen!