woensdag, januari 07, 2015

Pokken enten en andere entingen

Zoals al aangekondigd hebben we de duiven afgelopen zaterdag zelf geent tegen of voor pokken. Diftovac, 0,2 ml in de nek. Je kunt er dan maar 50 mee doen en met het kwastje 100 stuks. We hebben de jongen en de vliegduiven gedaan. De oudsten hadden al wel eens zo'n prik gehad. Kwestie van verdere immunisatie.

Einde van de maand paramixo/herpes voor de jongen.
Op broeden de vliegduiven een keer tegen paramixo
Colombovac is weer te krijgen.
Ik denk dat ik de dierenarts daar maar naar zal vragen.
Dan hebben ze 1x Nobilis gehad en 1x Colombovac tegen dezelfde kwaal. Denk wel dat paramixovirose buiten de deur zal blijven!


Weinig antibiotica maar wel veel vaccineren (tegen virussen waar antibiotica weer niet helpt).
Ik denk dat het één samengaat met het ander, of moet gaan zelfs!

2e helft januari gaan de jongen opgeleerd worden.
Bij mooi weer geen probleem om te doen lijkt me en net als bij vroege jongen tijdig me beginnen. Het is in dat opzicht zelfs al een klein beetje laat: ze zijn dan ruim 3 maanden.