maandag, juni 18, 2012

STAMPVROEG en DUIVENDOKTER DION

Gisteren een STAMPVROEGE duif, de 959 opnieuw. Terwijl ik in kerk zat liep hij om 09:59:06 over de aankomstantenne. Goed voor 1790 m/m.

Hij gaat sinds vandaag door het leven als ODED, wat in het Hebreeuws aanmoediging betekend. Zo'n duif is een aanmoediging en bemoediging voor iedereen. Voor mij geldt dat ik 'm een echte bemoediging en aanmoediging vind voor een kleine melker om tegen de 'grote mannen' op te kunnen!

Wat een duif! Indien het een zaterdagconcours zou zijn geweest had hij officieel voor de derde keer de 1e prijs van de club gepakt (ca 250 duiven). Het zou de 5e x zijn dat ik dit seizoen een 1e zou pakken in de club. In de Hoekse Waard ook een top 10 notering. Met zo'n Westenwind zie je weer dat de snelste duiven aan de oostkant van ons rayon Hoekse Waard zitten met opnieuw C. Jongsma voorop - een erg goed seizoen voor hem.

Nu zou de 959 in afdeling 5 West de 5e hebben weggekaapt (allemaal tenzij er nog andere ‘principiĆ«le’ liefhebbers ook vroeg zaten of course).

Dat zou tegelijkertijd m’n positie in het MF kampioenschap hebben verstevigd. Het is m’n eigen keus niet op zondag te concoursen en daar sta ik volledig achter.Ik voel me een gezegend mens met de prestaties van m’n duiven. Het wrange van een kampioenschap niet pakken weegt niet op tegen het zoete van zo'n vroege duif.

De 920, 939 en 915 en 986 zaten hem op de hielen en op 10:17 waren er 8 vd 10 thuis!
Vandaag de rest van de dag kroelen met de duivinnen en aankomende week collectief een rustweekend.
Volgende week is het opleer jonge duiven en dagfond. Indien ik niet meedoe betekend dat een vrije zaterdag!

Afgelopen zaterdagmiddag leerde ik op vanuit Dinteloord.
Ik mistte er 2 ’s avonds waarvan er vandaag 1 terugkwam.
Uitgerekend een bijgehaalde van De Coux, zusje van diens kampioensduif.
Heel de borst/buik kaal, gebroken poot en bont en blauw, tot zwart toe.
Ze kon niet meer staan en moet enorm pijn hebben geleden.

Duivendokter Dion Broeders uit onze club kwam te hulp en heeft haar poot gespalkt.
Of het nog een vlieger wordt weet ik niet. Eerst maar eens zien of ze binnenkort weer op de poot kan steunen!!
Dion is voor onze club degene die met naald en draad en spalkjes etc uit de voeten kan en al mening duifje van de kliko heeft gered! Chapeau.

Maatje J.P. Van Egmond had weer diens goede jaarling voorop... zou al voor de zoveelste keer een toptien plaats hebben gehaald. Kijk dat zijn de duiven die we allemaal wel willen hebben.