donderdag, mei 06, 2021

Flexibiliteit

Vandaag begrijp ik dat er afdelingen zijn die morgen al gaan lossen omdat de voorspellingen van zaterdag niet zo goed zijn. Hoewel ik denk dat het mee kan vallen lijkt me dat een goed idee. De werkende melker heeft echter wel een probleem maar kan nog kiezen om niet mee te doen of wat te regelen.

Mijn 6 regels over het Zeeuwse gedoe worden gretig gelezen. Ik kan dat zien aan de hoeveelheid hits op elk van de blogstukjes. 

Al bij al bizar hoeveel van onze mooie hobby getekend wordt door geruzie. Omdat we het niet goed kunnen, hebben we veel aan onszelf te danken. De teloorgang van de sport is niet alleen vanwege de vergrijzing maar het niet jaren geleden al vernieuwen van de bestuurscultuur (net zo min als in den Haag), nekt ons net zo veel. Onomkeerbaar volgens mij gezien de snel oplopende vergrijzing. Evenzogoed nog geen reden om het koppie te laten hangen!

Gisteren waren de jongen niet erg vliegerig. Minder honger en minder vliegen. Ik ben van het 7 dagen niks doen i.p.v. 7 dagen kuren (althans zeker zolang ze nog niet worden ingezet voor wedstrijden). Wat ik heb gedaan is minder voer en de dosis RopaB verdubbeld. Helemaal niks doen is het dus niet. Ik grijp in elk geval niet in met anitbiotica.

Ik steek het er ook op dat er een veelheid aan achtergronden op het hok zit. Duiven van vele hokken in een niet zo propere omgeving, laat de zwakken opvallen. Zo is er 1 die het meer heeft dan de rest (trager, minder goed luisteren enz). Laat nou diens vader vorig jaar ook zulk gedrag hebben laten zien. Enkeltje kliko is zijn bestemming. Ik moet strenger zijn want dit soort tobbers ben ik liever kwijt dan rijk!