maandag, januari 28, 2013

Nieuw leven & adeno maar dan bij mezelf!

De eerste eitjes zijn uitgekomen. Die zijn van een vroegleggend voedsterkoppel. Aangezien ik daar geen eitjes naartoe kon leggen vanwege een te groot verschil heb ik het maar zo gelaten. In de loop van de week volgen de anderen. Zover ik kan zien heb ik 1 onbevrucht eitje op het totaal. Dat is nog wel van de oude duivin van m'n vader die met een extra dag tussen het 2e ei legde. Jammer maar het totaal resultaat is prima dacht ik zo. 1 jaarling duivin legde maar 1 ei, ook dat is geen groot punt.

Heden begint het uitlaten weer vorm te krijgen.
Rustig aan, niks jagen en als ze willen kunnen ze een bad nemen, buiten.

Morgenavond een bestuursoverleg van de duivenclub en vrijdag de jaarvergadering.
Naast nog werk voor de kerk weer een druk avondprogramma deze week.

Sinds korte tijd heb ik verminderd zicht.
Diagnose van de oogarts was een Adenovirus op de ogen.
Het heeft veel uitdrogingsplekjes achtergelaten op het hoornvlies waardoor m'n zicht flink minder is.
Kwestie van weken - zo wordt verondersteld.
Voorlopig visueel gehandicapt.
Ovrigens wordt zo'n adenovirus een gewoon verkoudheidsvirus genoemd...