zaterdag, januari 26, 2013

Sneeuwpret?!

Met een soort laatste stuiptrekking (voorlopig?) deed de winter vandaag nog even goed z'n best. Erg koud afgelopen nacht en vandaag nog flink wat sneeuw. Onze kinderen genoten van de sleetocht en wat waardeer ik de dijken toch. Zo'n 100 keer denk ik zijn we de dijk afgeroetst. Nou ben ik geen fan van de winter maar vandaag genoot ik er van, temeer omdat die kleine jongens er zo van hebben genoten!

Gisteren moch ik wel schrijven dat ze erg prima mee om gingen, de sneeuw op het dak maar 1 duivinnetje had de schrik toch in haar lijf. De boel weer even opengezet zodat er meerderen weer op en af de spoetniks gingen... madam was na haar zenuwachtige rondes in de kou snel weer terug op de basis.
Gelukkig maar. Deze herder heeft de schapen graag in het hok... maar zal die ene die mist echt proberen binnen te halen!

Het is stil voor de storm van uitkomende jongen.
Vanaf kort na het weekend verwacht ik de eerste en binnen 2 weken zal het kweekvoer er zonder twijfel met scheppen ingaan!

a.s. week elke dag even uit. Het beloofd geen lekker weer te worden hoor maar tussen de buien door de vleugels strekken is wel goed. Seizoen 2013 is nu eenmaal begonnen en hoe eerder hoe beter de training een aanvang neemt om zo niets te verzaken.

vergeet je niet het grit te verversen? Ik zag dat ze de laatste dagen extra namen... ik denk vnml de duivinnen. De kalk die nu de eieren verbruikt hebben voor de harde schalen weer aanvullen + het zware kweekvoer verwerken vraagt om "maalstenen"