vrijdag, januari 25, 2013

Ze zijn weer naar buiten!!

Toch heb k ze uit met de sneeuw.
ik kon het niet laten.
Vandaag een vrije dag en dus meer aandacht voor de duiven.
Zon op het hok deed de temperatuur stijgen van -12 om 08:30 tot +5 om 12:30.
Met een half schoon dak waagde ik de gok.

Wat blijkt?!
Geen enkel probleem. de duiven kijken amper op van de sneeuw.
De zon doet ze goed en het strekken van de vleugels wordt zichtbaar gewaardeerd.
De zin in het vliegseizoen neemt er alleen maar door toe... kom maar op.
Ik zie de 86 in z'n nopjes, de 69 en de 20 vind ik er ook mooi op staan.

Ik neem ze iets terug qua voer.
daarvoor mengde ik wat Matador winter rust onder de kweekmengeling.
De broedende dieren verbruiken niet zoveel.
Volgende week temperaturen van +10, dan moet je erg opletten dat je niet de voerheoveelheid geeft die je de achterliggende dagen gaf. Acht is meer dan 1000!

2 feb in de agenda gezet?
Vragen voor Van Zon?

Veel waardering ontvangen voor het stukje over reputatie en goede naam. Ik denk dat velen aanvoelen dat de informatievoorziening in onze duivensport erg 'gekleurd' wordt gebracht. Je hoeft daar niet een echt punt van te maken want de hele wereld steekst immers zo in elkaar?! Het zijn net mensen, ook in de duivensport. Bij mij geeft het een prikkel dat zo velen 'erin trappen'. Handel wijs, zo wijs mogelijk zou ik zeggen. Kijk naar de mens achter de duiven, laat jezelf goed informeren en trek je plan.