woensdag, mei 30, 2012

DOLCE VITA x DAGFONDKAMPIOEN SCHEELE

Gisteren las ik op PIPA over de superprestatie van de Gebr. Scheele op Sens, 2 weken geleden.
In 1 woord SUPER hoe zij nu al enkele jaren op meerdere vluchten p/seizoen de lakens uitdelen.
Enkele jaren gelden kochten we (Jan Piet en ik) er 2 laatjes, waaronder 1 uit de SUPER 11 (o.a. 1e NPO chateauroux in ’09 en 1e MF kamp Zeeland ’96 in 2011 !! ). Een van m'n huidige toppers, de 08 komt uit dat laatje en is dus kleinzoon van de SUPER 11. Dat is geen toeval hoor.

Wat een fijne duiven daar bij Jaap en Arjaan.
Ze waren overigens al generaal kampioen van Zeeland (zaterdagvliegers) toen ik nog in de luiers zat hoor.
En zij kennen mij al vanaf dat ik kleuter was (die met de afdelingsvoorzitter meekwam).
Zeldzaam grote kampioenen.

Hun nationale dagfondkampioen werd door de Chinese eigenaar die de DOLCE VITA van Pieter Veenstra voor zo’n 2 ½ ton kocht, als partner voor deze superduivin gekocht. ‘k ben benieuwd of die Chinezen uit deze twee ultieme toppers Chinese dagfondkampioenen gaan kweken.
Het zou toch leuk zijn als we eens een dergelijk bericht zouden vernemen, nietwaar?!