vrijdag, mei 04, 2012

G R I J S, overdenkingen en tip

Het is grijs, grauw en vochtig.
Alle doffers (13) zijn mee; ze vielen me niet echt tegen in de hand maar absoluut niet bol, rond of blakend van conditie. Ik troost me een beetje met de gedachte dat velen met mij nog geen forme op de hokken hebben.
De duivinnen waren goed, het hok goed droog en de doffers hebben op woensdag en do.dag volop snoepzaad (vetten) gegeten. 'k hoop dus dat de motivatie en de brandstoftank niet het probleem zullen zijn.

Als het zo is dat ze pas zondag los gaan, is het voor de kampioenschappen een verloren vlucht. Wel een goede test voor de ploeg om te laten zien hoe ze 2 dgn mand verteren en daarna 4-5 uur tegenwind.

915 als 1e getekend (Midfondkampioen 2011) en de 920 als 2e getekende (vorig jaar top 10 in afd 5 West met een NO wind vanaf Mantes la Jolie). De jaarlingen hebben m'n vertrouwen nog niet zo. De 59 en de 86 heb ik wat dat betreft het hoogst zitten. 5 van de 13 hebben voor het eerst 2 dgn mand... en dat worden er mogelijk gelijk 3. Ze kunnen het drinken in elk geval goed afkijken bij de anderen in de mand. Na het weekend weten we meer.

Entreacties bij de jongen zijn minimaal (enkele opgezette follikels - precies zoals de bedoeling is).
Binnenkort zal ik ze leren pinda's te eten om ze tam te maken en (als oude duif) om snel vliegvetten tot zich te kunnen nemen. Al eens kiemen geprobeerd? De jongen geef ik er nu en dan. Enorm veel vitaminen en zeer licht te verteren - puur natuur maar beter nog dan harde granen. Ook tarwegras en rejuvulac zijn aanraders!!

Allen veel succes gewenst !