zondag, mei 13, 2012

Malaise bij de jongen!

Vrijdag had ik 't al in de gaten. 's ochtends waren er enkelen die niet graag waren toen ik ze voerde.
Zaterdag had ik de 2 ergsten op de korrel... in elkaar zitten en ontzettend lelijke mest.
1 van die 2 dronk als een tempelier. Ik heb ze gelijk iets gegeven van Dr Marien tegen adeno coli.
Vanmorgen lag 1 van die 2 dood in het schabje en de ander lijkt in elk geval niet zieker te worden.
Zoeven heb ik nog gekeken met de zaklamp en ook anderen hebben 't te pakken: enkelen kotsten al en hebben vergelijkbaar slechte mest. Remedie: binnenhouden, krap voeren met Matador Start en hele week dat spul van Marien geven. Hoop dat het niet erger wordt.

Weduwmannen waren blij met het mooie weer.
Eten goed maar kunnen mij wat gemotiveerder zijn.
Heb een truukje uitgehaald om ze scherper op het territorium te krijgen...
't moet namelijk beter kunnen.

De 86 mistte maar ik denk te weten waarom: hij lijkt een lekke luchtzak te hebben. Raar gezicht joh!