zaterdag, mei 19, 2012

Weer de 1e ! (en 5 vd 10 heel erg op tijd)

Ja hoor, vandaag weer de eerste!!
320 km uit Nanteuil... de eerste in de club, tegen 411 duiven aan 1513 m/m.
Weer een andere duif, althans, 2 weken geleden kwam ie samen met de 915 in dezelfde seconde.
De 986, m'n meest beloftevolle jaarling, een geweldig doffertje. Vorige week mis en met een opgeblazen luchtzak (niet erg kennelijk). Nu dus op tijd. De 08 m'n 2e en de 915 3e, gevolgd door Farpar en de 59.

5 duiven in 4 minuten. De helft dus in een poep en een scheet thuis.
MAAR daarna moest ik maar liefst 23 minuten wachten op de 6e en volgenden.

In de Hoekse Waard pas de 18e (Marijke Vink mooi eerste). Maar aan prijs 72 tegen 4373 duiven de helft thuis. Dat doet geen enkele van alle grote namen me na, bij lange na niet!!
Maar in afdeling 5 West niet eens bij de eerste 100!! D'r moet verhoudingsgewijs kennelijk zo'n klein aantal duiven naar Oud Beijerland en de gemiddelde kwaliteit is van dien aard dat we maar niet beter doen dan dit.
Volgens mij heb ik een dijk van een uitslag maar in groter verband haak ik amper aan. snap jij 't???
Het is een sport die voor niet ingewijden maar moeilijk te begrijpen is op deze manier.

Willem de Bruijn overigens 1e van de afdeling. Hoe hij het doet, doet ie het, erg goed gedaan weer.

Jan Piet van Egmond raakt ook op dreef. 2 bij de 1e 10 en meerdere vroege duiven. Samen doen we het erg goed in de club... en toch moet het nog flink beter kunnen.
Morgen een fotootje van de 986!