vrijdag, juli 06, 2012

Hoge luchtvochtigheid & eieren leggen

Wat een weer vanmorgen! Het regende en was gewoon grauw van de hoeveelheid vocht in de lucht. Beperkt zicht en ... nog meer vocht! Zijn er melkers die in het hok nu nog een lage luchtvochtigheid meten? Ik niet hoor met ramen etc open.

Als het zaterdag net zo is, zal het eerst goed moeten opknappen alvorens ze los kunnen. Er is beter weer voorspelt, laten we er het beste maar van hopen.

Vanavond 29 jongen mee en ik vul een mand oude duiven. Het verloren schaap de 73 gaat nu ook mee en de 2 jongen vanwie de chipring het vrijdag niet deed mogen nu in competitie.

De meeste duivinnen kunnen mee maar een enkeling heeft al gelegd. Vandaag het 2e ei bijvoorbeeld, dan kunnen ze mee, zaterdag het 2e ei in aantocht... zal ik ze dan ook meedoen? Hoe dan ook, kopprijzen levert dat niet op verwacht ik. Als je nagaat hoeveel eieren er worden gelegd in de mand waarna die duivinnen dus toch ook huiswaarts gaan, kan er veel maar het is verre van optimaal.
Aankomende week enkele dagen broeden en dan op weduwschap. Ik heb er wel schik in om het te gaan proberen met de dames.