vrijdag, augustus 31, 2012

Verwachting morgen & 424

De weerberichten zijn nou niet persé zo uitgesproken dat we zeker weten dat er westenwind is. KNMI meldt westelijk en 's middags naar zw draaiend en toenemend. KMI (Belgisch) geeft veranderlijke wind aan voor morgen. Meteo France heeft het voor Sens over NW en N 's morgens.
Hoe het precies uitpakt doet er niet zo heel veel toe... het wordt vooral westelijke wind.
Het is dan niet zo moeilijk om te veronderstellen dat de oostkant van de afdeling / regio gunstig zit, nietwaar? Kijk dan eens naar degenen die de laatste weken hard pakken en de winnaar en of degenen met een topuitslag morgen, zit(ten) daartussen.

Let op de duiven die tegen deze logica in vroeg zitten; check de uitslag van die liefhebber(s) en trek je conclusie!

Allemaal veel succes in elk geval, hoe je ligging ook is, zorg dat ze optimaal zijn en dan is lokaal een goeie uitslag te maken en als het even kan regionaal of zelfs in groter verband.

Ik speel met een deel van de jongen en de 6 oude duivinnen de nalijnvlucht uit Quivrain of Pommereuil.
De getekenden bepaal ik vanavond. De 53 zet ik deze keer getekend alhoewel dat is op de prestaties van de afgelopen weken en niet op diens 'performance' in het hok. En ondanks dat ze tegenvielen, zet ik ook 2 duivinnen getekend. Hun stand is prima. Ik pas een truukje toe bij een paar van ze... wie weet!

De 424 die ik enkele dagen later terugkreeg uit Londen is blind gebleven aan haar linkeroog. Ze is verder wel weer aardig de oude maar ik merkte dat ze blind was door meerdere klungelige botsingen. Grappig om te zien maar al met al jammer.