dinsdag, augustus 14, 2012

Zomerweer

Wat een genot, die warmte van afgelopen weekend en de afgelopen dagen.
Sommige duiven zie je er zichtbaar van opknappen, de meeste eigenlijk wel.
Een duif kan warmte immers beter verdragen met z'n hogere lichaamstemperatuur.
Als ze goed zijn, vliegen ze ook prima ondanks de warmte. M'n jongen gisteren gewoon weer een uur en een kwartier.

Het hok is droger, wat meestal een verbetering betekend.
Zorg voor zuurstof en de gevederde vrienden genieten.

Nog 2 vluchten met de jongen die er toe doen.
Jan Piet staat uiteraard 1e in de club, ik nog 2 en aangewezen sta ik ook nog 1e zag ik.
Evenwel ga ik ze niet meer spelen op de volgende vluchten voor jongen. Nog enkele op de nalijn en daarmee sluit ik het seizoen. Ik vind het vooral zelf mooi geweest.
Zaterdag - als het qua tijd past - zeker duiven wachten bij JP, de verwachtingen na zo'n teletekstplaats zijn alsmaar hoger gespannen.