dinsdag, december 18, 2012

KOPPELEN is TRIAL en ERROR

Hoe stel ik m’n koppels samen?

Ik kijk naar de duif, weet zo’n beetje z’n karakter, prestaties, komaf en model.
Met dat in het hoofd tezamen met wat ik de komende jaren wil bedenk ik duivin A op Doffer B etc.
Totaal geen rocket science dus.
Nou zijn mijn prestaties ook geen rocket science, zo reëel ben ik ook.
Maar op deze manier probeer ik het, zonder pretenties wel met dromen.
En volgens mij doen de meesten het zo, of niet soms!?
Iedereen kijkt wel ergens naar, linkse op rechtse, lange op korte, witteogen op donkere ogen, goei op goei (duh!) en doffers tegen duivinnen...

Er zijn al teveel toevalstreffers geboren, teveel toppers zonder vergelijkbare broers / zussen en zelfs de grootste kampioen heeft vele kwekers! In heel de duivensport kun je de echte topkoppels op 1 A4 kwijt, geen gans met gouden eieren ofzo. De meeste zijn dan zelfs nog omhoog geschreven vanuit commerciële inslag!

Het is TRIAL en ERROR met heel veel ERROR... en dat is nou net het mooie van onze sport.
Proberen, dromen, hopen en zien wat er van terecht komt!