woensdag, januari 23, 2013

Reputatie en goede naam

Getuige de vele kijkers gisteren naar de artikeltjes die ik eens schreef met een vergelijking met Verkerk hebben Bas en z'n pa een super reputatie. Ik noem de naam in de titel van een klein stukje schrijven en promt wordt het door dubbel zoveel mensen bekeken!

Ik ben ook altijd onder de indruk van wat die mannen voor bergen verzetten. Ze doen het ook maar!
Anderzijds vind ik ook wel dat een prof behoort te presteren zoals Bas en anderen doen. Dat is een zwart witte voorstelling van zaken, ik weet 't maar toch. Je laat het jezelf toch niet gebeuren zeker, wanneer je de boel professioneel aanpakt en op je broek krijgt van 'amateurs'? Toch wel leuk dat dat in onze sport elke week gebeurt, (dan hier, dan daar) dat houdt het gelukkig voor velen ook zo aantrekkelijk.... ook jij kan winnen. Dat is voor velen gelukkig een drive om mee te blijven doen, mooi hè?!

Veel 'groten' in de duivensport hebben een reputatie (ik bedoel hier voor het gemak even 'goede naam' als ik het over reputatie heb), al dan niet versterkt door de media, die hebben er immers baat bij! Veel positieve media exposure zoals dat heet levert een goede naam op. Vraag maar aan Pipa, die zijn er meesters in een naam te bouwen/maken voor melkers van wie ze duiven verkopen!

Let erop en wees kritisch. Onderzoek het zelf nog eens. Kijk naar degenen die 'n goede naam en of reputatie hebben ook hoe hun percentage is.
Er zijn er zelfs bij die met ogenschijnlijk dezelfde combinatienaam maar net een letter of streepje anders, toch 2x in competitie staan... Van 1 erf onder 2 namen, alsof het niet opvalt dat iemand onder z'n vrouws naam ook nog deelneemt alleen geen hoge ogen gooit. Er wordt wat afgesmokkeld en gerommeld!!
Gek genoeg doet de media daar niks aan, ze vergeten dat wel eens "gemakshalve" te vermelden.