dinsdag, februari 19, 2013

Aftellen

Nog enkele jongen die een ringetje aanmoeten.
Gisteren was ik erg laat zo bleek met 1 koppel.
De ring ging met moeite om de knobbel van de voet maar 't teentje lukte me niet direct.
Een dunne spijker ertussen en dan opwippen was de oplossing.
Ik hoop maar dat zo'n diertje er geen trauma aan overhoud... de baas zal volgende keer niet zo lang verzaken en tijdig ringen. Ik zie het overigens graag, keihard groeien zodat je eigenlijk beter op de 6e dan de 7e dag moet ringen.

Wat een wonder trouwens, in 7 dagen zo hard groeien en transformeren... zeer mooi geschapen!

Ik begrijp niet zo veel van de verhalen van spuiters en overgang van pap naar voer.
Het zijn geen bolletjes hoor maar ook geen kliedernatte boel.

Ik weet dat de grote kampioen Ludo zo streng was dat de ouders die spuiters gaven werden uitgeselecteerd. Ik geloof ook dat het een vorm van disfunctioneren is. De melker moet zich er wel van vergewissen dat hij/zij niet de schuld heeft. Geef je bijv. weinig mineralen en opeens wel wanneer je de potjes weer eens vult? Tsja dat dan de ouderdieren het gebrek van de voorliggende dagen gaan compenseren door meer te nuttigen en dito te drinken, is zo gek niet.

Nog 6 weken en we beginnen. ik kan het haast niet geloven.

Zaterdag Gouden Duif viering... gelijk nog even enkele snelheidsduiven aanschaffen in het Berlaarse. Ik heb echt schik in die contacten aldaar! Trek me maar aan m'n jas als je er ook bent.