maandag, mei 13, 2013

Flut met peren

Flut met peren zou ik het willen noemen.Zaterdag was een flinke tegenvaller.

Pa Laban meldde dat de Zeeuwse duiven zo’n 1800+ meter maakten vanuit Arras
Ik rekende dus op duiven voor half drie. Rond die tijd kwamen er inderdaad duiven over maar die bleken achteraf naar Noord Holland te moeten. Het waren duiven gelost in Nijvel die recht over Oud-Beijerland kwamen.
Minuten verstreken en niks bij mij maar wel een enorme buienlucht inmiddels die overtrok en maakte dat we binnen moesten gaan staan.

Ik belde maar eens met de meldpost en daar werd me verteld dat er inmiddels 2 gemeld waren.
“Aad op 50 en wij op 52” was de boodschap.
Terwijl ik Theo aan de lijn had stak mijn eerste die na enkele rondes op 55 in de klok staat.
Achteraf dus nr 4 en 5 in de club en 8 vd 14 maar we zijn helemaal zoek gespeeld.
130e in de Hoekse Waard en nergens te vinden in de afdelingsuitslag, wat een farce.
Uitgerekend zo’n dikke buienlucht vlak voordat ze moesten arriveren.
Het heeft naar mijn idee de kopduiven veelal over het oosten om doen vliegen waaruit ze ook allen terugkwamen.
Diverse duiven waren nat maar uiteraard niet moe. Plaisier en Co die alle weken keihard speelden zakken op deze uitslag ook enorm.
Dat is niet het gezakte forme-peil maar de weersomstandigheden deze keer… erg balen hoor! Aan verklaringen hebben we niet zoveel, het is op naar komende week!
Ook dat is duivensport mensen.

Voor Aad was het jaren geleden dat hij de eerste draaide, wat is dat hem gegund zeg. (netjes op 14:50, dus het kon wel!) Een vrijwilliger in de club (wekelijks manden schoonmaken) en zeer ijverig voor de Voedselbank… van harte.Was het een duifje uit de kwekers van Jan en Leen die vorig jaar bij je zijn gestationeerd? Het zou zo maar kunnen. Ook Brent vd Bij ons enige jeugdlid (samen met z’n broertje) pakt er nu 3 vd 10 en is daar erg blij mee… Kijk… dat is toch ook prachtig, wellicht zelfs mooier!?

Op naar Mantes La Jolie. Geen bovenbeste weersomstandigheden deze week, al helemaal niet deze morgen.
Weer ons stinkende best doen is het devies en hopen dat de duiven zich lekker gaan en blijven voelen.

Pa Laban zat nog 19e provinciaal van Tours. De eerste 2 van de provincie zaten zowaar in Oud-Vossemeer en ook de snelste van Arras zat in Oud Vossemeer... bij good old Dick Vaders.
Tholen en vooral Oud-Vossemeer gaat lekker de laatste seizoenen… de trek lijkt zich weer te gaan verleggen.
Ja, de wind was gunstig maar als de omstandigheden goed zijn, moet je het nog wel waarmaken, juist dan!!
Gedrevenheid, passie en enthousiasme samen met betere duiven en het verschil wordt zichtbaar!!