maandag, mei 06, 2013

Mooi weer doet goed

Het viel weer eens flink mee met de weersomstandigheden afgelopen zaterdag.
Prima omstandigheden en een goed verlopen vlucht.
Ik startte met 8 en 9 in de club en heb er deze keer 8 vd 14 in de prijzen.
De minste vlucht tot nu toe.

Enkele mannen gaan erg goed: Plaisier en co (hou die maar een heel seizoen goed in de gaten!!) en afgelopen week ook Frans Somers. Deze krasse baas had er zomaar even 6 vd 7 in. Dat deden anderen hem niet na! Prachtig.
In de Hoekse Waard is het C Jongsma die iedereen de baard af doet. Afgelopen winter kreeg ik nog antieke broedschotels van 'm! Hij pakt al 3 weken keihard. Speelt met o.a. duiven van Marijke Vink... misschien zijn die van hem nog wel beter?!

Bij mij zijn er enkelen die zichtbaar geen forme hebben nog.
o.a. Oded, vorig jaar goed voor 4x de snelste van de club.
Als dat niet vooruit gaat hou ik 'm wellicht wel eens een weekje thuis.
Als goeie het niet doen, is het oppassen geblazen!

De zweep is erover bij de jongen.
Dat kostte er o.a. 1 de kop. Alles deed het goed op die na.
Helaas uit een erg beloftevol koppel maar nu dus naar andere oorden.
Er volgen er meer, waardoor we aan het zakken zijn naar een aantal onder de 40.
Geeft niks. Aan rommel hebben we niks. Opvallend is dat de jongen uit m'n beste duiven het minst last hebben van allerlei kwalen. Beter bestand tegen het milieu wellicht??

Ik denk er trouwens serieus over te stoppen aan het einde van het seizoen.
Weloverwogen voorrang geven aan Gezin, Werk, Kerk en andere dingen.
Eerst nog maar eens een nachtje over slapen...