donderdag, augustus 15, 2013

Stand van zaken

De stand van zaken is momenteel dat er nog 11 koppels oude duiven zijn.
Van die 11 doffers blijven er 9 of 10. Ik vul ze aan met enkele jonge doffers.
Van de duivinnen blijven er iets minder en ook die vul ik aan met jongen.

De oude doffers selecteer ik op prestaties. De rest op prestatie, pResentatie en afstamming.
zo'n 30 duiven de winter door.

Ik kweek nog een rondje laatjes.
8 ervan hebben een directe bestemming en gaan hopelijk een ander hok helpen versterken.
Van de anderen laat ik er enkele opkomen waarvan de 1 of 2 mooisten naar een verkoop gaan t.b.v. kankerpatiĆ«ntjes. De oude duiven mogen zo bijtijds terug naar de natuur en een nestje afronden.
Elke dag lekker eten, een bad, grit en samen rommelen.... het doet ze goed en de baas ook.
Wat mij betreft is het ook wel mooi geweest zo.

Volgens mij goed voor lijf en ziel zal ik maar zeggen. Als je er komend jaar weer 10-12 vluchten mee wil knallen is het goed ze nu niet af te raggen. Overigens duiven in topconditie rag je zomaar niet af op de korte nalijnvluchtjes uiteraard.

Het is een zeer mooi seizoen geweest, het 3e op rij.
Vele kopprijzen en een hoog percentage, vnml bij de oude duiven.
Ik voel me een gezegend mens.