woensdag, oktober 02, 2013

Verdeelseutel nader uitgelegd? Wie rekent er mee?

Dit antwoorde ik aan een Friese geïnteresseerde:

Hoi,


een rekenwonder ben ik niet maar ik zou zeggen dat we de huidige kampioenschapsberekeningen min of meer in stand kunnen houden maar er aan toevoegen per discipline dat het % prijspakkende duiven van de liefhebber meeweegt in de te behalen punten. Hoe hoger dat %, hoe hoger het puntenaantal. Liefst nog dat ook nog wordt meegenomen dat het puntenaantal hoger wordt naarmate het percentage gepakt voorin de uitslag hoog is, begrijp je?


Dat moet uit te rekenen zijn maar dan door een rekenwonder.
Het idee is eenvoudig, de uitwerking kan niet veel moeilijker zijn.

iedereen kan snappen dat iemand die een hoog % pakt een betere uitslag wegzet.
Zoiets moet dan toch doorwegen in het te winnen puntenaantal?!

Ik zal het ook op 't blog zetten

Ben jij beter in rekenen dan ik of ken je mensen?
Het zou interessant zijn als iemand eens iets narekende en dan bezien hoe de kampioenschappen zouden zijn uitgepakt... Misschien kan een compuclub iemand eraan werken??

Groeten

Maurice