donderdag, november 14, 2013

Luchtvochtigheid ongeveer 100%

Op dagen als deze is de luchtvochtigheid superhoog.
Een luchtstroompje kan voor iets verbetering zorgen maar gul is het niet.
Duiven zijn maar sterk vind ik en weren zich prima ondanks de weinig comfortabele omstandigheden.

Een goed hok, ook nu kent een goede luchtvochtigheid door ventilatie en of verwarming.

Ik wou dat ik zo'n hok had.
In mijn hok is het nu geen lekkere situatie.
Ik vrees in veel (tuin)hokken niet optimaal.

Ik sus mezelf wat met het idee dat het de duiven harder maakt enz.
Het liefst zou ik een beter hok hebben.
Ik heb er de (verbouw- en of stook-) kosten niet voor over.
Wat ik nu heb is zo gek nog niet. Bij deze weersomstandigheden zou het zeker wel fijn zijn als het beter was.

De laatste pennen worden gevormd nu.
De meeste duiven staan nog op 1 of 2 oude pennen... de staartpennen volgen gestaag.
Nog 2-maximaal 4 weken ruien de duiven. Daarna zijn de dagen zo kort dat de rui stopt.
Voor die tijd moet alles er uit zijn eigenlijk!

Met oog op het bovenstaande zou droger weer wel wat helpen hoor!