maandag, november 25, 2013

Pokken enten in de winter

Dit jaar voor het eerst wil ik de oude duiven ook nog een keer extra tegen pokken enten.
Ik wil het uitroeien en de duiven immuniteit tegen pokkenvirussen meegeven.
Deze week wil ik het doen; niet met de kwast maar met de spuit (zelfde spul is ook met een spuitje toe te dienen - veel praktischer).

Ruim voor het koppelen dus daar geen issues

Paratyphus enten doe ik nog niet; misschien wel helemaal niet.
Ik vind er zoveel verschillende info en adviezen over dat ik eerst goed wil weten wat verstandig is.

De duiven raken nu door de rui heen.
Doffers merkbaar drukker en vliegen heerlijk.
De laatste (staart)pennen vallen en de dieren worden nu weer echt mooi.
Duiven die niet zo strak zaten, zitten dat ook niet na de rui.
Laten we het exitkandidaten noemen!

Ik ben erg van het zondagse pak de hele week door!