zaterdag, december 28, 2013

gekoppeld en maiskolven

Gisteren heb ik ze gekoppeld. 14 koppels vliegers, de boel zit ei-vol.
veel nieuwe koppels, vooral veel jaarling duivinnen.
Ik ben er altijd voor om zoveel mogelijk te veranderen... proberen, proberen, proberen.
Enkele doffers geef ik als de huidige duivin gelegd heeft, de gebruikelijke weer terug.
's avonds gekoppeld door allerlei drukte overdag, dus vandaag is dag 1 in de tellingen.

's morgens was ik met Laban senior nog bij de maiskolven leverancier geweest, sympathieke Zeeuwse duivencoach met behoorlijk goede duiven zelf. Heb je ook interesse in maiskolven, dan heb ik eventueel het mailadres van 'm voor je.
Ik heb nu voorraad voor het gehele seizoen.
Je kan het maar hebben dacht ik. De zakken staan droog in de schuur.

Morgen laat ik de voedsterdoffers bij de voedsterduivinnen.
2 dgn later omdat ik niet wil dat de voedsters eerder leggen dan de vliegers.