dinsdag, januari 28, 2014

Het is ook altijd wat

Op pipa las ik dat de tweevoudig nationaal winnaar Zwarte waarover ik onlangs schreef toch voor dik 10.000 was verkocht. Een bijpassende prijs zo lijkt me.

De muis lijkt exit.
Niet in de val gelopen noch te vinden maar waarschijnlijk in de muizenlijm gelopen.
Ik zag wat bloedsporen en vettigheid... Ik vermoed met grote zekerheid dat het een eenling was die nu gelukkig foetsie is.

De kleintjes komen uit de eitjes.
Zover zo goed, voor je het weet een dikke 20.
de volgende lichting volgt 10-14 dgn later.

Met een beetje mazzel gaat het wel lukken om van Oded een koppel jongen op de Midfondclub van Dordt e.o. te krijgen. Ik vermoed dat het duivin einde van de week legt en ik kan dat wel onderleggen bij een ander koppel. Betere kan ik niet insturen.

De duiven blinken als pauwen.
Weinig extra's. Nu en dan RopaB in het water en 2-3x per week tarwekiemen.
Ze zijn boterzacht en alles gaat vlot ondanks de zeer beperkte verzorging.
Ik ga ze wel wat remmen de eerste vluchten door de lichttoevoer wat te temperen... ik hoop dat dat lukt. Ik wil net wat later op gang komen of het langer volhouden zo je wil.
We blijven proberen, nietwaar?

Laban senior had afgelopen zaterdag prijsuitreiking van z'n rayon.
Ad Schaerlaeckens was op bezoek en de recensies waren erg positief.