vrijdag, januari 03, 2014

Rumoer

Het is een echte duiventil op het moment, volop rumoer.
De koppels vliegen in en uit, heen en weer en asen op elke kans om een ander de loef af te steken.
1 duivin was in een oud vak gegaan en de nieuwe bewoonster had er van langs gekregen.
Het pleit is beslecht en met minimale schade aan de snavels zijn beide dames weer in het gareel.

Ik hou ervan veel tabakstelen en of (erwten)stro te geven.
de doffers slepen zich over het algemeen suf. Al dat heen en weer gevlieg nu zorgt voor een zeer goed ingesleten aanvliegroute en gehechtheid aan het juiste vak. Als er teveel nestmateriaal in het vak ligt haal ik dat er gewoon weer uit en leg het op de grond. De andere dag slepen ze en ook weer anderen het er weer in.

Morgen mogen ze naar buiten en komende week ook.
Het zorgt voor vrijheid en mogelijheden om te treden.
Alles om de eitjes te vullen uiteraard!

Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste eitjes weer komen... aankomende week is elke dag kijken het devies.

Ik heb een fineliner-stift die snel opdroogt.
Daarmee zet ik het koppelnr en legdatum op het eitje.

Op de vakken vaak een karton of ander papier om de ringnrs van de ouders en de legdatums te noteren. Niks bijzonders.