zondag, februari 09, 2014

normale prijzen?

Er gaat zeer veel geld om in de verkopen heden ten dage.
Alhoewel het erop lijkt dat de prijzen dalen door minder interesse vanuit China geven velen nog wel erg veel geld uit aan duiven als je het mij vraagt. meerdere honderden euro's blijf ik flinke bedragen vinden. Zeker als ik het eigenlijk meer een stamboom vind dan een echt goede duif.
En het gekke is en blijft dat "het merk" de prijs pas echt opdrijft.

Ik probeer - en ik hoop u en jij ook - te kijken wie aanbied; wat voor duif is het en vooral prestaties van de duif zelf, diens ouders of broers en zussen... en daarbij zeer kritisch te zijn!
Het merk boeit me niet zozeer, dat is vooral voor de handelswaarde. Makkelijk als je echt handel wil hebben met je duiven. Gelukkig zijn ze er nog wel hoor, de liefhebbers die voor redelijke prijzen iets verkopen. Het beste is dan te netwerken. Vaak is het je gunnen de beste manier om vooruit te komen zonder diep in de buidel te hoeven.
Voor niks gaat de zon op en natuurlijk heeft alles een prijs maar kom op, soms is het werkelijk "vragen wat je wil en kijken of er 1 zo gek is dat hij dat bedrag ervoor geeft" tsja...


Er winnen wekelijks meer duiven een 1e die niks kosten dan die dure hoor!!


Hier woeien ze vandaag uit hun verschoning.
Wel uitgehad maar comfort was iets anders.
Alles jongen zijn nu uit op de eitjes van Oded na, dat duurt nog wel even. 1 eitje bij De Draak kwam niet uit trouwens... hmmm, het enige vuile eitje op de gehele ronde, wel bevrucht maar toch niet uitgekomen.
Later deze week verhuis ik al wat doffers/duivinnen om te voorkomen dat er al vroegtijdig eieren komen.

1 van de late fondduifjes liep tegen een oude duivin op. Ik laat ze maar even.
Misschien dat ik ze een koppeltje laat grootbrengen, of vuilbroeden (eitjes niet uit laten komen).