donderdag, maart 27, 2014

fondeitjes uitgekomen

Gisteren kropen de laatste jongen van mijn fondinvestering uit de eitjes.
Ik heb er moed op. Nog meer dan bij m'n eigen jongen ben ik nieuwsgierig naar de kleurtjes, postuur en voorkomen van de jongen. De voedsters zal ik tijdig wegdoen op enkele na. Die enkelen moeten dan nog een klein aantal andere fondjongen gaan grootbrengen. 2 koppels zijn nml nog besteld bij de combinatie die de 1e nat. Bergerac speelde afgelopen jaar.
Samen met de Saarloosduiven en mijn eigen mix van Oded x Joosen en enkele losse fondters hoop ik een ploegje te kunnen opstarten die de komende jaren zal meedoen voor de punten (en de kopprijzen!) op de lange afstanden.

Momenteel zijn de nachten nog zo fris.
Overdag de zon in het hok en het verschil tussen de dag- en nachttemperatuur is te groot om forme te krijgen. Ook nog niet nodig hoor maar ze kunnen er maar beter puik voorstaan, nietwaar?!

Dit weekend al volop vluchten gepland.
Ik lap ze nog een keer.
Degenen die al gaan spelen: succes hoor!