donderdag, maart 13, 2014

Opleren oude duiven

Als de ouden gewoon goed zijn doe ik niet te moeilijk met het opleren.
2-3 x op 10 km is eigenlijk genoeg.
Doet zich de mogelijkheid nog voor om ze met senior mee te geven naar Tholen of omdat we daar naartoe gaan op familiebezoek, prima dan doe ik dat ook.

Ik ben altijd terughoudend met het meegeven met de club de opleer vooraf aan het seizoen.
Liever niet.
Reden: rustig aan en ik wil er perse van overtuigd zijn dat ze goed zijn.
In deze fase ben ik altijd wat terughoudend om ze een nachtje mand te geven met de club mee.
Kijk, is het hemelsmooi weer zoals deze week, dan had ik het gedaan... wat het over een paar weken voor weer is moet je altijd maar afwachten. Wat is vooral bedoel is dat het voor mij geen uitgemaakte zaak is dat ze meegaan omdat het nu eenmaal weer zover is. Ik laat me niet dwingen door het programma.
Ieder het zijne, dit is het mijne.

Die Matador Superkweek gaat meer nog dan de kweek olympia van Matador helemaal op.
Geen gemors of verspilling. Ad fundum.