dinsdag, mei 13, 2014

Gemopper veel gelezen

Als schrijver van dit blog kan ik statistieken zien over bijv. de aantallen mensen die mijn stukjes lezen. Mijn gemopper over de lossing van zondag is veel gelezen. Grappig dat wanneer zoiets geschreven wordt dat kennelijk liever gelezen wordt dan kleine verslaglegging van de beslommeringen op eigen hok.

Zelf viel me op dat vele anderen die blogs of dagboeken bijhouden niet zozeer mopperden maar accepteerden dat ondanks de regen de duiven thuis waren gelukkig. Wel wilden ze het allemaal maar snel vergeten!

Mopperen mag heb ik altijd geleerd.
Blijven mopperen niet.
Snel vergeten vind ik te makkelijk.
Ik begrijp de uitspraakwel hoor maar niet evalueren is een kasn missen

De lossingsverantwoordelijken zullen in de toekomst vaker geconfronteerd worden met moeilijke situaties.
Wat moet je doen in een dergelijk geval? Zij hebben de verantwoording opgepakt en vertrouwen gekregen.
Ondanks dat is niet elke vlucht/ lossing zoals gewenst. Dat gebeurt nu eenmaal wel eens maar als er uitleg is van de genomen stappen, zal er zonder twijfel meer begrip zijn en dat helpt (hen).

Snel vergeten alsof het niet is gebeurt? Kom op zeg.
Duiven lossen terwijl er zoveel regen was (op meer dan 50% van de af te leggen afstand en minstens 45 minuten voor de eerste duiven) stuitte bij velen terecht op onbegrip.

Daarbij lijkt het er sterk op dat het niet zozeer de lossingsmannen waren die het verkeerd deden hoor!
De (soms betaalde) weersvoorspellers sloegen de plank mis...
En we weten hoe veranderlijk het weer kan zijn, zeker in ons kikkerlandje!