dinsdag, mei 06, 2014

Lust & luchtvochtigheid

De doffers vliegen graag.
Ze zijn "eager", of lustig om te vliegen.
Niet perse trainen-trainen-trainen maar lekker stoer doen...

Ze eten goed, eten graag en strijden als het kan eventjes om de beste plekjes.
Ze zijn wel in orde denk ik. De uitslag was er ook naar afgelopen week.

Deze week moeten ze donderdag de mand al in.
De voorspellingen voor zaterdag zijn niet al te best. momenteel staat er op teletekst zoveel als 90% kans op regen. Dat we regen gaan krijgen is dus wel zo goed als zeker maar waar en hoeveel??
Het is nog maar dinsdag. ervaring leert dat er nog veel veranderen kan in de voorspelling.

Overigens staat er ook Westen wind voor zaterdag.
Onze club in het samenspel alweer 1-0 achter.
Snap je m'n berichtje dan van eergister? "Raar, heel raar".
Met West in de wind liggen we qua massa en qua ligging gewoon minder.
Niettegenstaande dat we dan ook prima onze prijzen kunnen pakken hoor.
Maar kop spelen in het samenspel in nagenoeg onmogelijk... en punten van kopprijzen heb je nodig voor de nationale competities!


De jongen maken het goed.
De allerlaatste jongen zijn nu uit.
Het wordt nalijn met ze vliegen... maar niet uit gemakzucht.
Veel ervaring laten opdoen is het devies.

Ik heb het idee dat mijn huidige jaarlingen gebrek aan ervaring (zijn maar 5-6 x meegeweest) hebben, waardoor ze nog niet goed uit de verf komen. Misschien ook gewoon mindere kwaliteit (waarschijnlijker) maar hun beperkte ervaring van afgelopen jaar speelt parten denk ik.

Het is overigens droog weer de laatste tijd.
Ik heb een digitale luchtvochtigheidsmeter staan sinds kort (gewonnen met rad van fortuin afgelopen winter). De luchtvochtigheid schommelt tussen de 75 en 40 procent. Dat zou beter wat stabieler zijn denk ik. zo'n 60% is ideaal las ik wel eens. Maar ja... ideale situaties zijn er nu eenmaal niet zomaar.