maandag, mei 26, 2014

Oude trucks om te boosten

algemeen aangenomen wordt dat het toedienen van een levende entstof een boost geeft. Bosua zou destijds toen hij Le Mans nationaal won de duiven een enting gegeven hebben van de levende pokkenentstof.
Zo zijn er meer voorbeelden bekend. Geen garantie voor succes maar een boost kan het teweegbrengen zegt men. Ik heb zoiets nog nooit geprobeerd. Ik vind het altijd te link om te proberen.
Als ik de jongen binnenkort ent tegen de pokken zal ik het eens doen.
Ik hou u op de hoogte op mijn blog.

UPDATE
Door een fondkampioen werd ik erop gewezen dat als je dit doet, andere duiven kunt besmetten.
Voorbeelden van vorig jaar op de ZLU vluchten, waarbij het werd toegepast en vele duiven met pokken thuis kwamen...
Je besmet dus eerst je eigen duiven met pokken - gecontroleerd.
Daarna in de mand besmetten die van jou de ongeente duiven van anderen.

Wat gij niet wilt dat u geschied...