zondag, juni 08, 2014

Behoorlijk wat duiven nog achter! INVERSIE

Sinds tijden mis ik een oude duif. Een ervaren rakker, mistte vorig jaar maar 1 of 2 keer meen ik en werd de beste oude duif op de vluchten voor alleen oude duiven in de club (soort generaal duif zeg maar).
Helaas nog niet terug.
JP mist zijn allerbeste nog, de 21, van Peronne wel te verstaan. De dagfondduif van de club van vorig seizoen bij Dion is er ook nog niet... Bij anderen hoor en lees ik ook over achterblijvers.
Een heftig weekend zo.

Het zou me een lief ding waard zijn als de 08 nog komt hoor. Zo'n fijn dier.

Overigens ben ik er weer van overtuigd dat er inversie was welke een kwalijke rol speelde. Dat beetje oost aan de wind maakte echt niet dat er zoveel duiven aan de kust vroeg zaten. Op Bourges zit geloof ik heel de club uit Ouddorp op het eerste blad (om precies te zijn: 23 van de club daar bij de eerste 85 van de gehele afdeling). Leuk voor hen maar een kind kan snappen dat het niet klopt.
Ook op Peronne verdelen ze het leeuwendeel van de TXT plaatsen trouwens.

Lachwekkend als je dat alleen de wind verwijt. Peronne ligt wel westelijk maar kom op, het ligt niet op het strand hoor! Als je de ligging bekijkt kan het zijn dat ze met ZO naar het nauw van Calais zijn gegaan en overgestoken zijn... of dat reeel is?!

Alleen dat beetje wind duwt duiven echt niet zover westwaarts mannen, make that the cat wise!

Bij inversie wijken de duiven af naar het westen. Precies wat er gebeurde en dat werd dus versterkt door een vleug oost aan de wind.Ben ik roepende in de woestijn (en enkelen met mij) wat inversie betreft?

Overigens geen enkele grote naam die domineerde op de dagfond, gezien?
De grote namen vielen zelfs tegen...
Goed voor de kleine man maar hopelijk gaat het volgende keer toch beter!

11:50
Update: de 908 is terug... Gewicht verloren en vermoeid maar terug gelukkig