zondag, augustus 31, 2014

Alles weer retour

Alle 34 zijn ze er weer. Niet vroeg (blijft wennen) maar eenmaal dat ze kwamen was het een lust om te zien, de ene na de andere. Weer eentje uit Oded voorop. Er moet toch wel wat meer van dit snellere spul ingekruist worden als je het mij vraagt.

Wat ik namelijk niet wil begrijpen (eigenwijs) is dat een fondduif met de massa mee verkeerd vliegt en dan terugkeert. Als het van die diesels zijn hangen ze achteraan maar kunnen ze toch ook gewoon de kortste route volgen? Meer nog omdat ze achter aan het peloton hangen en trager zijn... Moeten ze toch - als het goeie zijn- op een gegeven ogenblik gewoon de kortste route kiezen?

In Topwings las ik een artikel over een jaarling duivin die 2x 1e was op een NPO concours van 900 en 1000 km.
De melker was het opgevallen dat ze op de Vitesse en midfond al in de prijZen speelde!
Zulke moeten we toch allemaal hebben?
De wondere Peiren pakte op de korte afstanden ook al zei Saarloos.

Hoe het ook maar is, zo wil ik 't.
Of dat ook lukt is toekomst.

Ik heb moeite met duiven het excuus te geven dat ze nu eenmaal fondduif zijn en dus niet presteren op de korte afstand. Okee prijs hoeft niet 1-2-3, althans niet perse vroeg. Dat snap ik wel. Maar uren te laat ofzo omdat het fondduif is? Kom op hee!!