woensdag, augustus 27, 2014

Peronne op helft van de veren

Het gaat nu toch hard hoor... het ruien.
zeker 1/3 van de jongen heeft al staartpennen geruid.
Dekken zitten los veel klein spul wordt vernieuwd. De nekken en koppen vallen nog een beetje mee.
Deze Peronne gaan ze nog op stap. Volgende week bezie ik dan weer. Liever wel maar ook wel een beetje fair spel voor ze en ik kijk dan ook wel naar de weersomstandigheden!

Straks kunnen ze wel weer 6 maanden rusten of course, dat dan wel!
Niet te kinderachtig.

Vandaag trouwens compleet ander weer dan we gisteren hadden.
Gelukkig maar want de luchtvochtigheid was 85% gistermiddag (in het hok).
Het ruikt dan niet meer goed ook.
Droge mestmethode heb je dan eigenlijk niet meer en dat ruik je dus!
Gelukkig klaart dat snel op op een dag als vandaag.

Gisteren hadden ze ook bovengemiddeld veel honger.
De baas zal ze wat extra geven.
's avonds doe ik ook nog wel eens lijnzaadolie over het voer.
De bekende omega3 is daarinheftig vertegenwoordigd.
Het is veel goedkoper dan de "golden omega oils" van de handel.

Ook eens scheutig met snoepzaad en bak allerhande, doet ze extra goed!

Mijn jongen hebben tot heden slechts 1 geeltablet gehad, na het spenen van de laatse jongen.
Het is wel degelijk een feit dat ze moeten 'afharden' als je het mij vraagt en dat er verschil zit in de gevoeligheid voor diverse ziekten etc.
Zoals bekend laat ik niets op z'n beloop als ik vind dat het nodig is in te grijpen.
Tot op heden dus niet.

Ik kreeg nog een goeie recensie van een Thoolse liefhebber (Oud-Vossemeer). Nazaat van een doffer van me vloog al 2 eerste prijzen. Ik vind dat prachtig, dat anderen goed zijn met duifjes met mijn origine!