maandag, augustus 11, 2014

Wat een commercie toch

Op Pipa lees ik zojuist dit:

Perpignan Noord & Zuid-Holland werd familieaangelegenheid voor Batenburg-Van De Merwe & J.P. Van Nederpelt

Wat een commercie toch.
Een artikel op Pipa gaat de wereld over terwijl de prestatie an sich dat niet 1-2-3 met zich meebracht, leek mij. Velen speelden sterker.
Zo'n 70 duiven mee hadden ze, deze profs. Pakken kennelijk echt een topduivinnetje op kop (ik zou willen dat ik er zo 1 had) maar euh mag ik even: 70 duiven op Perpignan... prijs: 14 stuks, ofwel 20% in het NIC.

Tsja, met zoveel duiven mee is het inderdaad eigenlijk wel een familie-aangelegenheid alleen dat schrijft men niet! Misschien bedoelen ze dat?


Pipa pipa pipa toch, dien de duivensport aub eens wat anders in plaats van superlatieven uit te storten zeg.
Los van deze melkers persoonlijk, want ze zetten nu eenmaal nogal eens erg mooie prestaties neer, ligt het commerciele belang van zo'n groot duiven-verkoop-apparaat er soms ook wel erg dik bovenop. Te dik wat mij betreft. Zo'n eerste willen we allemaal. Dat staat buiten kijf en dat is gewoon zeer netjes verdiend door hun duivinnetje. Zo'n kop op 's werelds grootste duivensite, tsja.