vrijdag, september 26, 2014

Nog enkele slag- en staartpennen

Nog maar enkele pennen bij de meeste jongen.
1 of 2, sommigen met 3. Glad worden ze nog niet maar voor de meesten is het ergste achter de rug. Tijd genoeg om op krachten te komen en goed uit te groeien.

Ik heb er een stukof 6-7 doffers en 4-5 duivinnen die zich naar mijn idee kunnen gaan meten met de beteren op de Marathon disciplines. Dan nog mijn Limoges duivinnetje en 3 dochters van eerdere jaren van haar die het mooie weer moeten gaan maken! "Het Zusje" wil ik behouden en niet spelen.

Ik wil dat de jaarlingen laten zien uit welk hout ze zijn gesneden. Geduld heb ik niet genoeg wat dat betreft maar los van geduld heb ik daar een eigenwijze andere mening over. Als het erin zit kan het gewoon bijtijds gezien worden en heb ik een hekel aan duiven die jaren op het hok zitten zonder zichtbaar en of doorslaggevende resultaten.

Laatbloeiers zijn er zeker, dat lees je maar al te vaak in reportages... ik hou van vroeg- en doorbloeiers!

Ik verwacht nu en dan zeker het deksel op de neus hoor en ook dat ik leergeld zal moeten betalen. Helaas is dat nu eenmaal zo in onze hobby!