donderdag, oktober 09, 2014

Melkpoeder II

Er zijn me al enkele berichten toegekomen betreffende de melkpoeder.
Sommigen gebruiken of gebruikten het... of gebruiken een variant (eiwit dieet product) bij thuiskomst van de duiven. Dus geen dure "merk" dierlijke eiwitten van de duivenhandel maar spul gewoon bij de drogist te verkrijgen.

Geen raar iets dus maar wel in de sfeer van proefondervindelijk gebruik.

Van ons eigen kleintje heb ik een Nutrilon (melkpoeders voor babies van Nutricia) variant over (verkeerd gekocht). Dat ga ik bij het opkweken van de laatjes nu en dan erdoorheen mengen. Laten plakken met gewoon water of met Lijnzaadolie.

Ik wil dit eens te meer toepassen omdat ik deze laatjes in een seizoen grootbreng waarin normaliter nergens in de natuur jong grut wordt groot gebracht. Het extra van dit poeder past er denk ik wel bij.
Ik hou je op de hoogte!