donderdag, oktober 16, 2014

Strategie '15

Al bezig met de plannen voor 2015?
Ik mag aannemen dat je niet "ik zie wel" hanteert?

Hier vormt zich de strategie gaandeweg maar wel een pro-actief iets... niet van 'ik zie wel'. Keuzes maken, weet je nog?!

Volgend jaar wil ik met mijn ploegje dubbel weduwschap proberen. Om de duivinnetjes ook te kunnen testen en zodoende al snel ook hen te kunnen selecteren op de spelonderdelen waar we voor kiezen (dagfond en m.n. marathon) Voorzichtig van voor af aan mee.
De reguliere vitesse en midfond vluchten mee en als het normaal verloopt tot daar toe, 2-3 dagfondvluchten.
Ze moeten dat kunnen o.b.v. de basiskwaliteiten (het zijn immers fondduiven). De test op dat soort vluchten is daar helemaal geschikt voor.

De 2e seizoenshelft wordt dan iets meer "ik zie wel" omdat het afhankelijk is van de 1e seizoenshelft. Bij normaal verloop zal dan minimaal een deel, zo niet zelfs de hele ploeg toch nog een marathonvlucht mee mogen pakken. Kwestie van testen! Dat is geen must trouwens. Ik heb maar een kleine kolonie en het is jaar 1 qua opbouw.

Mijn Limogesduivin wil ik weer gaan spelen.
1e Limoges en 2x 1:10 (2x Cahors) vraagt om meer. Zij zou eerder een marathonvlucht mee kunnen pakken.
Een dochter en een nichtje ervan die ook geen jaarling meer zijn zouden ook al eerder de kaap van 700 km kunnen ronden komend jaar. Kwestie van al mee willen doen op deze vluchten.

Wordt vervolgd.