zaterdag, februari 14, 2015

Bloed

vanmiddag zag ik een zitplaats vol bloed.... Wie had daar zo gebloed? Een snelle verkenning leerde me al dat het de 409 was. Een pracht van een Saarloos doffer. Kennelijk was hij aan de krop gewond geraakt. Hoe? Ik zou het niet weten. Hij heeft er geen last van want is niet minder druk dan de anderen. De hoeveelheid bloed deed me anders vermoeden. Deze keer was het wel erg veel.

Elk jaar zijn er wel enkele keren dat soort van situaties. Flink wat bloed zonder het 1-2-3 te kunnen thuis brengen. Als het afloopt zoals vandaag ben ik tevree. Risico van het vak een beetje.

Ik had nog wat nestmatjes in voorraad. De nestschotels die het minst vol lagen met tabaksteelt heb ik gevuld met zo'n matje. Ook kocht ik nog zilverzand. Ik ga dat proberen bij enkele nestschotels... Kijken of dat netjes en proper is en blijft maar vooral ook om eventuele deuken in eitjes te voorkomen.

Alles zit nu heerlijk in het nieuwe vak. Het gaat voorlopig zeer voorspoedig. Komende week veel uit zodat de duiven goed de gelegenheid krijgen te paren en de eitjes te bevruchten. Tegen einde van komende week zouden de eerste eitjes er moeten zijn en bevruchten kort tevoren is dan aan de orde.

Ook het laatste koppel doet het inmiddels prima trouwens. Ik weet nou niet aan wie van de 2 het lag. Waren ze nou niet tot over hun oren verliefd? Het staat in elk geval genoteerd. Ik weet zeker dat duiven die gek zijn op elkaar er motivatie uit halen. Verliefdheid bij mens en dier maakt gekke dingen los en niet alleen op Valentijnsdag!!