maandag, februari 23, 2015

Wim Mulder heeft het weer bij het goede eind

Deze las ik op duivenvaria.nl

http://duivenvaria.nl/nieuws/3134-willem-mulder-de-harde-leerschool-van-professor-alfons-anker

lees maar eens na!
Die Wim Mulder van Matador draagt zeer goed bij aan de hedendaagse duivensport als je het mij vraagt. Schrijft zeer goede artikelen en zit er op de juiste manier in. Zelfs z'n ideeen omtrent voer schrijft hij niet perse met een commerciele insteek! Ik heb 'm eens meegemaakt op een voorlichtingsavond... fijne kerel! (Overigens net als hij: alle eer aan Prof Anker, die dat al jaren eerder zo opschreef!)

We zijn doorgaans te soft met het jonge spul met als gevolg een neergaande trend. Ze worden alsmaar 'zwakker'. Zweep erover en laten zien wat ze waard zijn, dat is het advies. Niet te soft qua km's of aantallen keer mand. Ze moeten hun voer verdienen. Velen zijn meer duiven gaan houden om op aantal te blijven. Waanzin natuurlijk. Zorg voor kwaliteit, dan blijven de hokken vanzelf wel vol.

Vandaag is hier de eerste opleer van de laatjes.
Veel te laat als je het mij vraagt maar omstandigheden, vooral die van het weer, beletten me het meermaals. Dat excuus sneuvelt wat mij betreft en ze moeten er aan geloven.
Wekelijks 2-3 x gaan we proberen in maart. Wie weet daarna gewoon mee op de vitesse. Ik was het eerst niet van plan maar ze hebben flinke praatjes, gaan al onderling koppelen, dus waarom eigenlijk wachten?

Overigens, ik maakte gisteren mijn hoklijst in orde. Nog niet eerder stonden er zoveel op, 53!! dat komt natuurlijk doordat de laten ook gewoon van 2014 zijn en dus "voor de wet" jaarlingen zijn.
Deze of volgende week de 'echte' oude duiven laten vaccineren tegen PMV en dan zijn hok- en entlijst in orde.

Mijn UNIKON duivenklokje kwam afgelopen week terug van de service (batterijen en nakijken). Alles bij elkaar genomen dus aardig voorbereid op de komst van het nieuwe seizoen.

In Belgie wordt er over 2 weken door de echte vitesse-rakkers al begonnen!